Wat is webshop fulfilment?
Webshop fulfilment inregelen voor uw webshop? U heeft er vast wel eens over nagedacht, maar u weet nog niet of u dit gaat toepassen. Laten wij eerst ingaan op wat webshop fulfilment is. Webshop fulfilment houdt het volgende in: het proces van verwerking na een bestelling: inslag, opslag, verzamelen, verpakken en verzenden van goederen die naar het juiste adres worden verstuurd. Als een webshop gaat groeien dan komen er veel aspecten om de hoek kijken. Uiteraard wilt u nog dezelfde service verlenen als u gaat groeien met bestellingen. Bij groei van de webshop ziet u vaak dat u veel tijd kwijt bent in het magazijn. Deze tijd wit u toch beter besteden? Op deze manier houd u ook meer tijd over voor andere relevante zaken om te groeien met uw webshop.
De voordelen van webshop fulfilment
Er komen een hoop voordelen kijken bij webshop fulfilment:
– Cut-off 23:30 uur (Nederland).
– Cut-off 22:00 uur (België).
– Als u er niet bent dan loopt de webshop gewoon door.
– U houdt tijd over voor andere relevante zaken, zoals marketing en inkoop.
– Geen last meer van voorraad, dit wordt opgeslagen in ons magazijn.
Het proces
Nieuwsgierig geworden hoe dit werkt? Wij vertellen u graag meer over hoe fulfilment werkt bij QLS. Stap één is de inslag en opslag van uw goederen. Bij de goederen controleren of specificaties kloppen en dat het aantal aangemelde aantallen overeen komt met het daadwerkelijke aantal. Hierna worden de goederen aangemeld in ons fulfilment systeem. Het webshop fulfilment systeem van QLS (my.QLS) is door ons zelf ontwikkeld en dit systeem biedt genoeg mogelijkheden om uw webshop te koppelen met ons systeem. Als er sprake is van een bestelling dan worden de adresgegevens automatisch gecontroleerd en doorgestuurd naar het magazijn. Vervolgens worden de producten bij elkaar verzameld en nogmaals gecontroleerd door middel van barcode scanning.
Als de bestelling bij elkaar is verzameld pakken wij de producten netjes. Hier maken wij gebruik van geschikt en milieuvriendelijk verpakkings- en opvulmateriaal. Bij QLS is duurzaamheid erg belangrijk en wij proberen daarom onze ecologische voetafdruk te minimaliseren. Als de bestelling klaar is om verzonden te worden informeren wij op tijd de klant en krijgen ze een track en trace e-mail. Ook bieden wij meerdere opties om flyers of samples toe te voegen bij uw pakketten. Tot slot regelen wij ook de retourverwerking van uw webshop. Met behulp van een retourlabel kan er gemakkelijk en snel geretourneerd worden door een klant. Wij controleren de retouren bij binnenkomst en wij gaan de retourvoorwaarden na. De retouren zijn weer terug te vinden in ons platform.
Scherpe tarieven voor webshop fulfilment
Bij QLS weet u altijd wat voor kosten u kwijt bent. Wij maken gebruik van all-in tarieven. Geen verassingen achteraf. Dat is wel zo fijn, toch? Verder hanteren wij scherpe prijzen. Doordat wij duizenden pakketten per dag versturen, kunnen wij ook lage tarieven aan u aanbieden. Deze besparing en voordelen wilt u toch niet mislopen als webshop?
Integraties en vervoerders
QLS heeft diverse integraties met webshops. Hierdoor kunt u verzendlabels aanmaken in slechts één klik. Er zijn ook diverse mogelijkheden die maatwerk nodig hebben. Wij werken ook met diverse logistieke vervoerders die ervoor zorgen dat de pakketten dagelijks op tijd worden bezorgd.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor u? Vraag een offerte aan of neem contact met ons op!